Ny E39 frå Byrkjelo til Volda blir langt dyrare enn det som var lagt til grunn då det omdiskuterte trasévalet vart gjort.

Kostnaden har auka frå 4,5 til 11 milliardar kroner

Nasjonal Transportplan 2018-2029 viser at ny E39 med tunnel gjennom Utvikfjellet og bru Frøholm-Svarstad blir langt dyrare enn tidlegare berekna.

Statens vegvesen si Konseptvalutgreiing (KVU), som låg til grunn for berekning av mellom anna samfunnsnytte for dei ulike trasealternativa for E39 gjennom Nordfjord, viste at den valde utbygginga etter indre linje ville koste 4,5 milliardar kroner. Det er langt frå sanninga.

No viser nye berekningar at kostnaden vil bli på elleve milliardar kroner. Prisauken har altså vore på 6,5 milliardar, eller 144 prosent, sidan vegvesenet la fram KVU-en hausten 2011.

Då statsminister Erna Solberg offentleggjorde regjeringa sitt traséval i Aftenposten om kvelden 2. pinsedag 2014, slo ho fast at indre vart valt fordi det var det ”kortaste og billegaste” alternativet.

Les meir i papirutgåva fredag.